2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
 
Skice a návrhy 18. – 19. storočia
október 2002 - február 2003
 
Fulla a slovenský svet
11. október 2002 - január 2003
 
Slovenské vizuálne umenie 1970–1985
13. december 2002 - február 2003
 
Charles & Ray Eames Design 1940–1970
6. marec 2003 - 5. máj 2003
 
Hlavou dolu
16. máj 2003 - 7. september 2003
 
Umelci čistého srdca. Naivné a ľudové umenie, art brut
17. máj 2003 - 28. september 2003
 
Plagáty z Viedne
27. jún 2003 - 16. september 2003
 
Václav Cígler a jeho škola
16. júl 2003 - 28. september 2003
 
Pavol Gross st. - Posledná večera
8. október 2003
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
Robert Doisneau alebo cesta jedným storočím
5. november 2003 - 3. december 2003
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
2002
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida: Univerzitná téza františkánskych frátrov s motívom kajúceho sv. Petra. 1738

Vodné kasárne, 1. poschodie, rizalit
1. jún 2005 - 31. december 2005
 
Reštaurovala: Jana Krajčovičová (2004–2005)
Kurátor výstavy: Martin Šugár
 
Reštaurátorske ateliéry
 
Univerzitné tézy boli pamätné výtlačky, ktoré ohlasovali verejnú obhajobu tém záverečných prác študentov. Vrcholným obdobím ich vydávania boli 30. roky 18. storočia, z ktorých pochádza aj téza zo zbierky SNG. Je výnimočná tým, že ide o tlač na hodváb, ktorý sa používal pre exempláre určené ako dar protektorom dišputy. V kontexte tvorby Johanna Lorenza Haida a Christiana Rugendasa, popredných augsburských umelcov, naša téza patrí k dielam charakteristickým výraznou formálnou striedmosťou. Tvár sv. Petra využili tí istí umelci o desaťročie neskôr s menšími obmenami znovu ako predlohu pri výpravnejšej téze Leopolda Macha z Bechyně (v zbierke pražského Klementina). Výstava voľne nadväzuje na prezentáciu iného reštaurovaného diela v roku 2001 (Gustav Andreas Wolfgang: Iluminácia vo Frankfurte, pamätný list na privítanie cisára Karola VII. 1743) tým, že v oboch prípadoch ide o tlače na hodváb, a teda i o obdobné metódy reštaurovania.

 
hore

 
detail 1
 
detail 2
 
Ch. Rugendas podľa J. L. Heida: Univerzitná téza františkánských frátrov s motívom kajúceho sv. Petra, 1738.
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.