2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
A Matter of Art - Súčasná švajčiarska architektúra
18. marec 2004 - 2. máj 2004
 
Zberatelia
7. apríl 2004 - 25. apríl 2004
 
Ladislav Mednyánszky
29. apríl 2004 - september 2004
 
Majstrovské diela umenia 20. storočia zo zbierok SNG - L. M.
29. apríl 2004 - september 2004
 
Adriena Šimotová - Tvár
7. máj 2004 - 27. jún 2004
 
Max Ernst - Knihy a grafiky
25. jún 2004 - 22. september 2004
 
Socha a objekt IX.
25. jún 2004 - 28. september 2004
 
INSITA 2004 - 7. ročník medzinárodného Trienále insitného umenia
27. jún 2004 - 3. október 2004
 
Elena Holéczyová - čipky
20. júl 2004 - 1. august 2004
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
20. september 2004 - 1. november 2004
 
FORMÁL 2. Mladý maďarský a slovenský dizajn
19. október 2004 - 28. november 2004
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
2003
2002
 
Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

SNG, Esterkázyho palác, 1. posch., Nám. Ľ. Štúra 4, Bratislava
18. apríl 2007 - 29. júl 2007
 
Spolupráca - Katarína Bajcurová, Jiří Valoch, Rudolf Fila
 
Pozvánka na vernisáž výstavy - Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu
| Fotoreportáž z tlačovej konferencie - Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

 
Retrospektívna výstava Milana Bočkaya (nar. 1946), tvorcu programu analytickej maľby postavenej na princípe trompe l´oeil – zrakového klamu. Názov výstavy parafrázuje Horáciov výrok a zároveň odkazuje na Bočkayovu záľubu v zviditeľňovaní paradoxov. V centre jeho umeleckej koncepcie je totiž odveký problém umenia a ilúzie, skutočnosti a fikcie. Čo je vlastne namaľované a čo je naozaj? Kde leží hranica medzi klamom a vidinou? Tieto otázky rieši na základe precíznej, temer staromajstrovskej techniky tvorby, ktorou však skúma novo definované výtvarné problémy: vzťahy maľby a kresby, plochy a priestoru, ilúzie a ilúzie ilúzie. Niekoľkonásobné ziluzívňovanie priestorových plánov i základných výtvarných výrazových prostriedkov však vedie maliara ďalej, k všeobecnejšiemu zamysleniu sa nad duchovnou podstatou média.
Patril do okruhu absolventov stredoškolského štúdia u R. Filu, ktorí od konca sedemdesiatych rokov 20. storočia rozvíjali mimo vtedajších oficiálnych štruktúr novú – vizuálnu – podobu konceptu s cieľom zachovať si vnútornú autenticitu tvorby. Študoval na Vysokej škole výtvarných umení (1965–1971), pedagogicky pôsobí na Škole úžitkového výtvarníctva J. Vydru v Bratislave, je členom zoskupenia A-R (od 1989).


 
hore

 
M. Bočkay - Belle matiere, 1988. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Belle matiere III, 1988. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Papier LVI, 1986. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Papier XXXI, 1980. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Zahustená lineárna kresba, olej na plátne
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.