Multiplace Medzinárodný festival umenia nových médií
Kinosála SNG, Riečna 1, 1. posch., Bratislava
8. jún 2011 18:00 - 10. jún 2011
Multiplace v SNG
viac o festivale MULTIPLACE:
www.multiplace.sk
Program:
Realizácia projektov
Viliama Slaminku pod názvom „Kto je tu šéf?!“
Tomáš Beňadik sa predstaví interaktívnou inštaláciou SKejt, 2011
8. jún o 2011 o 18.00 hod.
Martina Slováková – prednáška o hymnovej variabilite
Jana Kapelová – prednáška o umeleckom aktivizme prostredníctvom médií
9. jún. 2011 o 18.00 hod.
Peter Rónai, Vladimír Beskid – prezentácia videí „IN MESSAGE IS THE MESSAGE“ - úvahy o súčasnom mediálnom umení
10. jún 2011 o 18.00 hod.
Michal Hvorecký & VJ Zden
čítanie + projekcia
Spisovateľ Michal Hvorecký predstaví svoju novú poviedku Pod hradnou skalou s originálnou videoprojekciou od VJa Zdena.
Informácie k programu festivalu MULTIPLACE:
Viliam Slaminka – Kto je tu šéf?!, 2011, animácia
Koncept animácie "Kto je tu šéf?!" je myslený ako nepriama reakcia na nedávne snahy, dôvody a následné odvolanie Vladimíra Beskida z postu riaditeľa Galérie Jána Koniarka v Trnave. Minútová animácia projektovaná v slučke na stenu galérie je vytvorená princípom stop-motion z fotografií závesných obrazov postavičiek evokujúcich armádnu hierarchiu s fiktívnymi hodnosťami a drobnými maľbami zastupujúcimi umelecké diela v galérii. Pre maľby Viliama Slaminku je typická fragmentácia na samostatné časti/údy tela, ktorá v tomto prípade umožňuje rozanimovanie pohybu postavičiek.
Viliam Slaminka (1985) vo svojej tvorbe vychádza z produktov pop-kultúry, komiksov, filmov. Je preň príznačné experimentovanie a hľadanie nových možností 3D maľby a používanie pastóznej farby ako "autonómneho elementu". Obrazy skladá do variabilných inštalácií, čím prekonáva hranicu medzi tradičným závesným obrazom a objektom. Slaminkove diela sú hravé a pôsobia bezstarostným dojmom, no dokážu prekvapiť neskrývanou brutalitou a záujmom o aktuálne spoločenské problémy.
Tomáš Beňadik (1991) je študentom Animácie výtvarného umenia na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Venuje sa konceptuálnym tendenciám v intermediálnom umení. Interaktívna inštalácia SKejt je deriváciou práce s obrysovou linkou "odpojeného" Slovenska. Percipientovi umožňuje definovať vlastné znaky Slovenska a reflektovať ich stabilitu.
Michal Hvorecký (1976) vydal šesť prozaických kníh, ktoré vyšli v prekladoch do viacerých jazykov. Vyštudoval estetiku a žije v slobodnom povolaní v Bratislave. Nájdete ho na Facebooku aj na www.hvorecky.sk
Digitálny alchymista Zden Hlinka (1975) vyštudoval informatiku. Patrí k výrazným osobnostiam slovenskej demo-scény a internetového umenia. Je tvorcom videoklipov a projekciami pravidelne dopĺňa hudobné a výtvarné projekty doma i v zahraničí.
Infonetworkové prezentácie
Dve cca 30 minútové infonetworkové prezentácie výtvarníčok Jany Kapelovej a Martiny Slovákovej zamerané na témy osobného záujmu často pertraktované v tvorbe.
Jana Kapelová - Aspoň sme nezostali ticho
Vlna organizovaných umeleckých diskusii a protestov v poslednom roku na Slovensku vygenerovala slovné spojenie 'Aspoň sme nezostali ticho' ako skeptické potľapkanie si po chrbáte s "pozitívnym" konštatovaním prejavu aspoň akejsi snahy vyjadrenia nesúhlasu, vzdoru, či dokonca revolty. Prebudený aktivizmus slovenskej umeleckej obce má dosah na formovanie občianskej spoločnosti a určite nabáda i k odvážnejšej tvorbe diel vo verejnom a mediálnom priestore.
Prezentácia Jany Kapelovej konfrontuje tvorbu domácich a zahraničných autorov na základe vybraných umeleckých projektov, vzťahujúcich sa či už k spoločenským, politickým alebo mediálnym problémom, ktoré navzájom prepája forma reakcie využívajúca komerčné stratégie a masmédiá. Diela balansujú na hrane medzi nádejou a skepsou, politickou akciou a filozofickou kontempláciou, či sarkazmom a súcitom … Realite čelia v intenciách preberania osobnej zodpovednosti a vo vybraných prípadoch otvoreného boja.
Musíme pripustiť, že dopad umenia na sociálnu sféru je do značnej miery obmedzený, avšak prostredníctvom takýchto akcií môžeme získať dostatočný odstup a na celý systém nazerať odlišne, predstavovať si niečo úplne iného než je naša každodenná realita.
Martina Slováková – Z hymny do hymny
"Zákon o vlastenectve, ktorý by mal zvyšovať národné povedomie pomocou štátneho zásahu, podľa väčšiny Slovákov nie je potrebný." www.topky.sk, 26.04.2010
Minuloročný návrh Zákona o vlastenectve Slovenskej národnej strany vyvolal v spoločnosti nemalé rozhorčenie a diskusiu o potrebe, intenzite a verziách podnecovania pocitu vlastenectva u neplnoletých. Martina Slováková vo svojej tvorbe spochybňuje a ironizuje potrebu nanúteného "slováčstva" a hľadá iné verzie prístupu k národnej hrdosti. Vo svojej prezentácii prehrá hudobné výstupy svojej bakalárskej práce na Vysokej škole výtvarných umení.
hore
| |
|