2011
2010
 
Šiesty zmysel divadla
Slovenská scénografia a divadelný plagát po roku 1989

22. október 2009 - 17. január 2010
 
Renesancia
Dejiny slovenského výtvarného umenia

18. december 2009 - 28. marec 2010
 
Ruská ikona. XV. – XX. storočie
8. apríl 2010 - 16. máj 2010
 
Július Koller
Vedecko-fantastická retrospektíva

23. apríl 2010 - 20. jún 2010
 
Ján Rombauer (1782-1849)
Levoča – Petrohrad – Prešov

4. jún 2010 - 29. august 2010
 
Na návšteve
4. jún 2010 - 10. september 2010
 
skica – návrh – kópia
zreštaurované talianske kresby 16. a 17. storočia zo zbierky SNG

4. jún 2010 - 29. august 2010
 
priestory umenia v šedej zóne
projekty pre tranzit

4. júl 2010 - 1. august 2010
 
INSITA 2010 – 9. ročník medzinárodného Trienále insitného umenia
4. júl 2010 - 26. september 2010
 
Josef Hoffmann (1870 – 1956). Ornament a moderna. Architekt a dizajnér
4. august 2010 - 11. august 2010
 
Juraj Bartusz. gestá / body / sekundy
19. august 2010 - 31. október 2010
 
Zlatý vek holandskej grafiky
Od Goltzia po Rembrandta

11. september 2010 - 9. január 2011
 
Scénografia ako obraz
12. september 2010 - 31. október 2010
 
Alexandra Exter – Ester Martinčeková-Šimerová – Anatol Petritzky – Ľudovít Fulla
25. september 2010 - 14. november 2010
 
Holé baby
Necenzurované akty moderných majstrov

6. október 2010 - 28. november 2010
 
František Drtikol
Z fotografického archívu

13. október 2010 - 28. november 2010
 
Anton Cepka
Šperky z rokov 1966 – 1990

19. október 2010 - 25. október 2010
 
Intervencie v gotickej zbierke SNG
26. október 2010 - 16. január 2011
 
Ona je madona...
24. november 2010 - apríl 2011
 
Maľba po maľbe
Výstava súčasnej slovenskej maľby

9. december 2010 - 6. február 2011
 
SNG! NOW
14. december 2010 16:30 - 16. január 2011
 
Industriálna krajina?
Stredoslovenské banské mestá v 16. – 18. storočí

17. december 2010 - 13. marec 2011
 
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida: Univerzitná téza františkánskych frátrov s motívom kajúceho sv. Petra. 1738

Vodné kasárne, 1. poschodie, rizalit
1. jún 2005 - 31. december 2005
 
Reštaurovala: Jana Krajčovičová (2004–2005)
Kurátor výstavy: Martin Šugár
 
Reštaurátorske ateliéry
 
Univerzitné tézy boli pamätné výtlačky, ktoré ohlasovali verejnú obhajobu tém záverečných prác študentov. Vrcholným obdobím ich vydávania boli 30. roky 18. storočia, z ktorých pochádza aj téza zo zbierky SNG. Je výnimočná tým, že ide o tlač na hodváb, ktorý sa používal pre exempláre určené ako dar protektorom dišputy. V kontexte tvorby Johanna Lorenza Haida a Christiana Rugendasa, popredných augsburských umelcov, naša téza patrí k dielam charakteristickým výraznou formálnou striedmosťou. Tvár sv. Petra využili tí istí umelci o desaťročie neskôr s menšími obmenami znovu ako predlohu pri výpravnejšej téze Leopolda Macha z Bechyně (v zbierke pražského Klementina). Výstava voľne nadväzuje na prezentáciu iného reštaurovaného diela v roku 2001 (Gustav Andreas Wolfgang: Iluminácia vo Frankfurte, pamätný list na privítanie cisára Karola VII. 1743) tým, že v oboch prípadoch ide o tlače na hodváb, a teda i o obdobné metódy reštaurovania.

 
hore

 
detail 1
 
detail 2
 
Ch. Rugendas podľa J. L. Heida: Univerzitná téza františkánských frátrov s motívom kajúceho sv. Petra, 1738.
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.