2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
A Matter of Art - Súčasná švajčiarska architektúra
18. marec 2004 - 2. máj 2004
 
Zberatelia
7. apríl 2004 - 25. apríl 2004
 
Ladislav Mednyánszky
29. apríl 2004 - september 2004
 
Majstrovské diela umenia 20. storočia zo zbierok SNG - L. M.
29. apríl 2004 - september 2004
 
Adriena Šimotová - Tvár
7. máj 2004 - 27. jún 2004
 
Max Ernst - Knihy a grafiky
25. jún 2004 - 22. september 2004
 
Socha a objekt IX.
25. jún 2004 - 28. september 2004
 
INSITA 2004 - 7. ročník medzinárodného Trienále insitného umenia
27. jún 2004 - 3. október 2004
 
Elena Holéczyová - čipky
20. júl 2004 - 1. august 2004
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
20. september 2004 - 1. november 2004
 
FORMÁL 2. Mladý maďarský a slovenský dizajn
19. október 2004 - 28. november 2004
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
2003
2002
 
Miesto zázrakov. Premeny barokového oltára
Vodné kasárne, 2. poschodie, sála 7
24. jún 2005 - 28. august 2005
 
Kurátorka výstavy: Katarína Chmelinová
 
Miesto zázrakov - vernisáž výstavy | Fotoreportáž z vernisáže | Komix / Premeny barokového oltára | SNG dokorán - Barokový oltár. Tradícia - priestor - tvorca - zázrak
 
Oltár predstavuje z umeleckohistorického hľadiska jednu zo základných objednávok a tým i pamiatok sakrálneho umenia. Po stredoveku je barok ďalším obdobím nesmierneho rozkvetu oltárnej tvorby. Samotné oltárne celky, predstavujúce spoločné dielo viacerých umeleckých druhov spolupracujúcich na jeho konečnom vyznení, boli už v čase svojho vzniku chápané ako reprezentatívne práce s dôrazom na bohatú, kvalitnú výzdobu. Napriek tomu im nebola na Slovensku na rozdiel od okolitých krajín venovaná sústredená pozornosť. Táto tvorba na území dnešného Slovenska bola ovplyvnená nielen viedenským centrom, ale zvlášť na severe sa inšpirovala tvorbou neďalekého Poľska sprostredkúvajúceho podnety z Talianska i Nemecka. Cieľom výstavy je sledovať typologické premeny oltárov 17. a 18. storočia na Slovensku a ich vzťah k strednej Európe. Vývoj od architektonických, na plochu viazaných retabulí, cez atektonické konštrukcie až po priestorové iluzívne formy 18. storočia je dokumentovaný návrhovými kresbami, dobovými modelmi a konkrétnymi dielami, resp. ich časťami. Projekt sledujúci premeny barokového oltára by mal byť zároveň úvodom k radu typologických výstav študujúcich umelecky stvárňovaný mobiliár sakrálnych interiérov ako napr. barokové kazateľnice či barokové epitafy.

 
hore

 
Gode - Návrh Oltára Ukrižovania pre Kostol Nanebevzdania Panny Márie, 1751 - 1752
 
Neznámy stredoeurópsky autor - Domáci oltárik, okolo 1750, majetok SNM - HM Bratislava
 

 

 

 
Mediálny partner SNG:
 

 
Partneri:
 

 

 

 
Sponzor výstavy:
 


 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.