2011
2010
2009
2008
2007
 
Aleš Votava
1. december 2006 - 25. február 2007
 
Bludní Holanďania
15. december 2006 - 18. marec 2007
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Simone Pignoni - Sv. Praxedis

január 2007 - august 2007
 
Z akvizícií súčasného umenia
Objekty a inštalácie

8. marec 2007 - 22. júl 2007
 
David Hockney: Slová & Obrazy
Štyri grafické cykly z rokov 1961-1977

21. marec 2007 - 27. máj 2007
 
100 talianskych kresieb 17. storočia
Zbierka Antonína Martina Lublinského vo Vedeckej knižnici v Olomouci

7. apríl 2007 - 17. jún 2007
 
Insita 2007 - 8. ročník Trienále insitného umenia
24. jún 2007 - 30. september 2007
 
Neznámy sochár – Ukrižovaný Kristus
Nové reštaurované dielo zo zbierok SNG

august 2007 - december 2007
 
Forma nasleduje... risk
15. august 2007 - 14. október 2007
 
Stratený čas?
Slovensko 1969 –1989 v dokumentárnej fotografii

30. október 2007 - 2. marec 2008
 
Návrat Štefana Schwartza
6. december 2007 - 17. február 2008
 
2006
2005
2004
2003
2002
 
Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

SNG, Esterkázyho palác, 1. posch., Nám. Ľ. Štúra 4, Bratislava
18. apríl 2007 - 29. júl 2007
 
Spolupráca - Katarína Bajcurová, Jiří Valoch, Rudolf Fila
 
Pozvánka na vernisáž výstavy - Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu
| Fotoreportáž z tlačovej konferencie - Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

 
Retrospektívna výstava Milana Bočkaya (nar. 1946), tvorcu programu analytickej maľby postavenej na princípe trompe l´oeil – zrakového klamu. Názov výstavy parafrázuje Horáciov výrok a zároveň odkazuje na Bočkayovu záľubu v zviditeľňovaní paradoxov. V centre jeho umeleckej koncepcie je totiž odveký problém umenia a ilúzie, skutočnosti a fikcie. Čo je vlastne namaľované a čo je naozaj? Kde leží hranica medzi klamom a vidinou? Tieto otázky rieši na základe precíznej, temer staromajstrovskej techniky tvorby, ktorou však skúma novo definované výtvarné problémy: vzťahy maľby a kresby, plochy a priestoru, ilúzie a ilúzie ilúzie. Niekoľkonásobné ziluzívňovanie priestorových plánov i základných výtvarných výrazových prostriedkov však vedie maliara ďalej, k všeobecnejšiemu zamysleniu sa nad duchovnou podstatou média.
Patril do okruhu absolventov stredoškolského štúdia u R. Filu, ktorí od konca sedemdesiatych rokov 20. storočia rozvíjali mimo vtedajších oficiálnych štruktúr novú – vizuálnu – podobu konceptu s cieľom zachovať si vnútornú autenticitu tvorby. Študoval na Vysokej škole výtvarných umení (1965–1971), pedagogicky pôsobí na Škole úžitkového výtvarníctva J. Vydru v Bratislave, je členom zoskupenia A-R (od 1989).


 
hore

 
M. Bočkay - Belle matiere, 1988. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Belle matiere III, 1988. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Papier LVI, 1986. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Papier XXXI, 1980. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Zahustená lineárna kresba, olej na plátne
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.