2011
2010
2008
2007
2006
2005
 
   Slovenský mýtus: čosi smutné a placho divoké (Sme)
4. október 2005
 
Národná galéria prekročila svoj tieň (24 hodín)
30. september 2005
 
Vzhľad Slovenskej národnej galérie rekonštrukcia výrazne nezmení (SME)
14. júl 2005
 
Galériu chcú vynovit a poľudštit (PRAVDA)
13. júl 2005
 
Krása oltárov 17. a 18. storočia (Sme)
12. júl 2005
 
Mária Bartuszová. Správy STV
3. júl 2005
 
Mednyánszky je vo Zvolenskom zámku (PRAVDA)
30. jún 2005
 
Talianske umenie v Esterházyho paláci (Bratislavské noviny)
30. jún 2005
 
Galéria vystavuje barokové oltáre (Sme)
24. jún 2005
 
Bartuszovej malé prázdno, plné malého nekonečného vesmíru (Sme)
22. jún 2005
 
No Code - súčasné a cudzie (Domino fórum)
22. jún 2005
 
SNG chystá ďalšiu rekonštrukciu (Sme)
22. jún 2005
 
Inšpiroval ju dotyk aj tajomstvá prázdnoty (PRAVDA)
21. jún 2005
 
Vyhlásili novú súťaž na obnovu Slovenskej národnej galérie (Bratislavské noviny)
16. jún 2005
 
Sochy Márie Bartuszovej (Večerník)
15. jún 2005
 
Sochy Márie Bartuszovej (Večerník)
15. jún 2005
 
Umenie, ku ktorému netreba kľúč (PRAVDA)
8. jún 2005
 
No Code v paláci (Večerník)
6. jún 2005
 
SNG získala moderné sály (PRAVDA)
2. jún 2005
 
Hľadanie maliara Ernesta Zmetáka (Hospodárske noviny)
18. máj 2005
 
 
Výstava diel Júliusa Kollera / Rádio Slovensko, 24. 4. 2010
Lucia Hurajtová
24. apríl 2010
 
Július Koller
Vedecko-fantastická retrospektíva

 
„Július Koller: Vedecko-fantastická retrospektíva. Pod týmto názvom je až do 20. júna v Slovenskej národnej galérii zatiaľ najväčšia výstava diel umelca, ktorý chcel premeniť život na kultúrnu hru zo spravodlivými pravidlami. Tisícka vystavených diel zaberá dve poschodia galérie. Sú medzi nimi aj fotografie – autoportréty – Júliusa Kollera, ktorý sa v nich predstavuje v základnej role ufonauta J.K. Jeden z kurátorov výstavy Aurel Hrabušický.“
Aurel Hrabušický, kurátorov výstavy: „Istý čas sa akoby rozhodol, že premení sa vlastne na pozemského ufonauta. V tejto roli on vlastne každý rok sa vizualizoval, vytváral si svoju novú podobu. To je vlastne najzáhadnejší vôbec jeho tvorby. To bolo v dobe normalizácie. Akoby nechcel byť obvyklým členom tej spoločnosti normalizovanej a ako ten ufonaut J.K. reagoval na to, čo videl okolo, že svojimi pozíciami, svojimi gestami, situovaním sa oproti predmetom, realite vytvára akoby nové významové spojitosti.“
 
hore

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.