2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
Cín – argentum pauperum
15. marec 2005 - 5. jún 2005
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida: Univerzitná téza františkánskych frátrov s motívom kajúceho sv. Petra. 1738

1. jún 2005 - 31. december 2005
 
No Code. Talianske súčasné umenie
3. jún 2005 - 28. august 2005
 
Mária Bartuszová. Cesta k organickej plastike
15. jún 2005 - 2. október 2005
 
Miesto zázrakov. Premeny barokového oltára
24. jún 2005 - 28. august 2005
 
Slovenský mýtus
29. september 2005 17:00 - 5. marec 2006
 
Jedinečná krajina.Taliansko, fotografie 1900–2000
21. október 2005 - 30. december 2005
 
2004
2003
2002
 
Juraj Bartoš
SNG Esterházyho palác, 3. posch., Nám. Ľ. Štúra 4, Bratislava
2. október 2009 - 22. november 2009
 
Kurátor výstavy: Aurel Hrabušický
 
Pozvánka na vernisáž výstavy - Juraj Bartoš | Juraj Bartoš / TS | Fotoreportáž - otvorenie výstavy Juraj Bartoš | Juraj Bartoš - výklad
 
Výstava a publikácia priblíži tvorbu jedného z najvýznamnejších súčasných fotografov-dokumentaristov na Slovensku. J. Bartoš v priebehu niekoľkých desaťročí fotografoval na kultúrnych podujatiach rôzneho druhu, prispieval do módnych časopisov, ale predovšetkým dokumentoval to, o čo pred rokom 1989 nebol v médiách záujem. Pohyboval sa takmer výlučne v exteriéroch, obzvlášť v mestskom prostredí a stal sa jedným z prvých skutočných dokumentaristov – nefotografoval totiž exkluzívne, vizuálne atraktívne situácie ako reportéri; systematicky sa venoval zberu fotografických svedectiev z vybraného prostredia, pravidelne sa opakujúcej udalosti. Jeho dokumentácia prerastá niekedy až do etnologicky alebo kultúrne antropologicky komplexnej fotografickej výpovede o danom prostredí a čase. Osobitú pozornosť venuje náhodným textovým a predmetným zhlukom, odhaľujúcim často paradoxné súvislosti. Najviac ho však zaujímajú anonymní ľudia z ulice – ako ľudské typy a konkrétni jedinci zároveň – v jeho podaní vznikajú okamžité a psychologicky portrétne štúdie ľudí stratených v dave.


 
hore

 
Juraj Bartoš - Čakajúci, 1985 - 1988
 
Juraj Bartoš - New York, 1984
 
Juraj Bartoš - New York, 1984
 
Juraj Bartoš - Prvomájová veselica. Bratislava, 1982 - 1989
 
Juraj Bartoš - Prvý máj, 1982 - 1989
 
Juraj Bartoš - Taliansko, 1983
 
Juraj Bartoš - Obchodná ulica. Bratislava, 1985 - 1988
 
Juraj Bartoš - Petržalka, po r. 2005
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.