2011
2010
2008
2007
2006
 
   Rembrandt na Dunaji (HN 21/12/2006)
21. december 2006
 
Miliardová výstava: Neťukajte do Rembrandta, zazvonííí! (Nový čas 21/12/2006)
21. december 2006
 
Majstri zlatého veku zablúdili do Bratislavy (SME 16/12/2006)
16. december 2006
 
Grafiky na celý rok (SME 15/12/2006)
15. december 2006
 
Čarovná scéna spod maminej sukne (SME 14/12/2006)
14. december 2006
 
Aleš Votava maľoval svetlom (PRAVDA 12/12/2006)
12. december 2006
 
Holanďania blúdia: do galérie (PRAVDA, 09/12/2006)
9. december 2006
 
Vydarená inštalácia (PRAVDA 25/11/2006)
25. november 2006
 
Galéria má nový ťahák: slovenskú modernu (PRAVDA 22/11/2006)
22. november 2006
 
Slovenská národná galéria otvorila (Ne)stále expozície umenia 20. storočia (Pravda/22/11)
22. november 2006
 
Nie je všetko len super a go-go-go (Sme, 02/11/2006)
2. november 2006
 
Národná galéria si vyžiada miliardu (Sme)
3. október 2006
 
Váš autoportrét, prosím! ( Domino fórum 28/06/2006)
 
Autopoesis - výstava vlastného ja (Večerník (BA) 22/06/2006)
 
Pri fotografovaní treba vraj pokorne počúvať (Sme, 21/09/2006)
 
2005
 
ATELIÉR (HN 06/09/2007)
6. september 2007
 
Autor: Lucia Gavulová
 
Bola som si pozrieť výstavu Forma nasleduje... risk. Po svojej premiére v Prahe putovala do Slovenskej národnej galérie. To, čo som sa pred jej vzhliadnutím dozvedela o koncepcii a problematike, na ktorú reaguje, je podnetné. Výstava je pokusom vizualizovať súčasnú situáciu neurčitosti a novej zložitosti formy v umení. Ambíciou medzinárodného tímu kurátorov je konfrontovať architektúru a plastiku, teda v zovšeobecnenej interpretácii 3D objekty (architektonické modely, vizualizácie, sochy). Má ísť o prezentáciu neuchopiteľného množstva interpretácií formy v súčasnom umení a vizuálnej kultúre. Kým koncept kurátorských výstav vo všeobecnosti dokáže nadchnúť sám osebe, so samotnými dielami, ilustrujúcimi zámery kurátorov, je to niekedy horšie. Na výstave som bojovala prevažne s rozporuplnými pocitmi. Väčšina diel programovo čerpá z tradície dadaizmu, neodadaizmu a fluxusu; sochy sú vyskladané z chudobných, použitých materiálov, vedome neprecízne spracovaných. To všetko je v poriadku, mätúci bol však dátum vzniku väčšiny z nich, ktorý sa pohybuje z veľkej časti medzi rokmi 2006 a 2007. Kurátori zámerne hľadali diela s pevnou a zložitou formou, vykazujúce reálnu hodnotu materiálu, a nie "efemérne" konceptuálne projekty. Výstavou sa síce podarilo naplniť ideu, v rámci ktorej majú diela v celku neisté a ťažko pochopiteľné, pripomínať našu globalizovanú identitu, jednotlivé sochy (nemyslím architektonické modely) mi však vo väčšine prípadov pripadali na dnešok skutočne nepochopiteľne "pozadu" a tzv. out. Osobne ma asi najviac upútal kus popraskanej dlážky na jednom malom úseku výstavnej miestnosti - bola som si istá, že ide o inštaláciu. Asi som však už príliš zžitá s tým všadeprítomným konceptualizmom. Bol to naozaj len kus popraskanej podlahy. Výstavu si v budove SNG na Štúrovom námestí môžete pozrieť do 14. októbra 2007.


 
hore

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.