2011
2010
2009
2008
2007
2006
 
Slovenský mýtus
29. september 2005 17:00 - 5. marec 2006
 
Mária Uhorská (1505–1558)
2. február 2006 - 30. apríl 2006
 
Cecco del Caravaggio: Nesenie kríža
V rámci cyklu Reštaurované dielo zo zbierok SNG

marec 2006 - november 2006
 
Vladimír Havrilla
Medzi sci fi, slasťou a Zenom

23. marec 2006 - 28. máj 2006
 
Chefs-d'oeuvres zo zbierok Múzea moderného umenia
13. apríl 2006 - 28. máj 2006
 
Andy Warhol – zatiaľ posledný návrat kráľa pop artu
17. máj 2006 - 15. jún 2006
 
Príbehy Starého zákona
Od Dürera po Chagalla

25. máj 2006 - 20. august 2006
 
Autopoesis
21. jún 2006 - 3. september 2006
 
Ukiyo-e
Japonské farebné drevorezy

8. september 2006 - 5. november 2006
 
Jindřich Štreit. Fotografie 1965–2005.
Kalendáře pro Jindru Štreita

20. september 2006 - 12. november 2006
 
Niečo sa stalo – Aspekty nových rozprávaní
4. október 2006 - 26. november 2006
 
Aleš Votava
1. december 2006 - 25. február 2007
 
Bludní Holanďania
15. december 2006 - 18. marec 2007
 
2005
2004
2003
2002
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
Koncertná sieň Klarisky, Farská 4, Bratislava
20. september 2004 - 1. november 2004
 
Repríza expozície Česko - slovenského pavilónu na Bienále 2003 v Benátkach
 
Každý rok sa v Benátkach schádzajú milióny turistov, aby obdivovali históriu a umelecké skvosty tohto mesta s jedinečnou atmosférou. Nie sú to však len pamiatky benátskej architektúry a maliarstva, ktoré priťahujú milovníkov umenia zo všetkých kútov našej planéty. Minulý rok sa tu už po päťdesiaty krát zišli vyznávači aktuálneho umenia, aby sledovali jeho vývoj prostredníctvom Bienále – najstaršej, najslávnejšej a pritom stále dynamickej prehliadky súdobej výtvarnej tvorby.
České a slovenské umenie je pevnou súčasťou tohto kaleidoskopu najnovšej kultúry od roku 1925, kedy bol podľa návrhu architekta Otakara Novotného postavený československý pavilón. V bezprostrednej blízkosti s francúzskym, nemeckým, anglickým či ruským pavilónom, tak bolo československé umenie konfrontované v lepších i horších dobách s búrlivým rozvojom svetovej výtvarnej scény.
V deväťdesiatych rokoch 20. storočia sa československý pavilón stal jedným zo symbolov geopolitických zmien, spojených s kolapsom sovietského impéria.
České a slovenské umenie v rámci 50. ročníka bienále zastupuje projekt Superstart. Jeho autormi sú dve umelecké korporácie, pracujúce na anonymnom základe. Česká skupina Kamera skura a slovenská otvorená umelecká štruktúra Kunst – fu pre tento účel dočasne fúzovali a vytvorili pre československý pavilón multimediálny environment, plný absurdného humoru a transcendentálnej banality.
Ich umelecké stratégie sú v mnohom blízke. Základnou charakteristikou ich umeleckých aktivít je snaha o dôslednú integráciu rôznych spoločenských a kultúrnych aspektov do obsahovej a formálnej štruktúry umeleckého diela.
Projekt Superstart tematicky vyrastá zo stredu protikladných kultúrnych prejavov a to predovšetkým v oblasti definovania osobnej identity a sociálnej identifikácie. Kamera skura a Kunst – fu vytvárajú vizuálnu ikonu tejto primárnej antropologickej situácie. Ich komunikačná stratégia je postavená na konfrontácii dominantného sakrálneho symbolu európskej civilizácie so sprievodnými znakmi súčasného konzumného a mediálneho sveta.



 
hore

 

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.