|
2011
Zlatý vek holandskej grafiky Od Goltzia po Rembrandta
11. september 2010 - 9. január 2011
Intervencie v gotickej zbierke SNG
26. október 2010 - 16. január 2011
Ona je madona...
24. november 2010 - apríl 2011
Maľba po maľbe Výstava súčasnej slovenskej maľby
9. december 2010 - 6. február 2011
SNG! NOW
14. december 2010 16:30 - 16. január 2011
Industriálna krajina? Stredoslovenské banské mestá v 16. – 18. storočí
17. december 2010 - 13. marec 2011
VŠADE DOBRE, DOMA NAJLEPŠIE! NULLE PART AUSSI BIEN QUE CHEZ SOI!
25. január 2011 - 15. február 2011
Miloš Balgavý Keramikár a dizajnér
22. február 2011 - 24. apríl 2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
|
|
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
Koncertná sieň Klarisky, Farská 4, Bratislava
20. september 2004 - 1. november 2004
Repríza expozície Česko - slovenského pavilónu na Bienále 2003 v Benátkach
Každý rok sa v Benátkach schádzajú milióny turistov, aby obdivovali históriu a umelecké skvosty tohto mesta s jedinečnou atmosférou. Nie sú to však len pamiatky benátskej architektúry a maliarstva, ktoré priťahujú milovníkov umenia zo všetkých kútov našej planéty. Minulý rok sa tu už po päťdesiaty krát zišli vyznávači aktuálneho umenia, aby sledovali jeho vývoj prostredníctvom Bienále – najstaršej, najslávnejšej a pritom stále dynamickej prehliadky súdobej výtvarnej tvorby.
České a slovenské umenie je pevnou súčasťou tohto kaleidoskopu najnovšej kultúry od roku 1925, kedy bol podľa návrhu architekta Otakara Novotného postavený československý pavilón. V bezprostrednej blízkosti s francúzskym, nemeckým, anglickým či ruským pavilónom, tak bolo československé umenie konfrontované v lepších i horších dobách s búrlivým rozvojom svetovej výtvarnej scény.
V deväťdesiatych rokoch 20. storočia sa československý pavilón stal jedným zo symbolov geopolitických zmien, spojených s kolapsom sovietského impéria.
České a slovenské umenie v rámci 50. ročníka bienále zastupuje projekt Superstart. Jeho autormi sú dve umelecké korporácie, pracujúce na anonymnom základe. Česká skupina Kamera skura a slovenská otvorená umelecká štruktúra Kunst – fu pre tento účel dočasne fúzovali a vytvorili pre československý pavilón multimediálny environment, plný absurdného humoru a transcendentálnej banality.
Ich umelecké stratégie sú v mnohom blízke. Základnou charakteristikou ich umeleckých aktivít je snaha o dôslednú integráciu rôznych spoločenských a kultúrnych aspektov do obsahovej a formálnej štruktúry umeleckého diela.
Projekt Superstart tematicky vyrastá zo stredu protikladných kultúrnych prejavov a to predovšetkým v oblasti definovania osobnej identity a sociálnej identifikácie. Kamera skura a Kunst – fu vytvárajú vizuálnu ikonu tejto primárnej antropologickej situácie. Ich komunikačná stratégia je postavená na konfrontácii dominantného sakrálneho symbolu európskej civilizácie so sprievodnými znakmi súčasného konzumného a mediálneho sveta.
hore
| |
|
|