2011
2010
2009
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG - Mytologická scéna
4. november 2008 - 5. júl 2009
 
Druhá ruská avantgarda
Nonkonformisti zo zbierky Bar-Gera

14. november 2008 - 22. február 2009
 
Mestské zásahy
4. december 2008 - 15. marec 2009
 
Eva Kmentová
18. december 2008 - 22. február 2009
 
Reštaurátor Franz Storno st.
13. marec 2009 - 17. máj 2009
 
OSEMDESIATE
Postmoderna v slovenskom výtvarnom umení 1985 – 1992

8. apríl 2009 - 30. august 2009
 
„Modernajsuj!“
20. máj 2009 - 21. jún 2009
 
Carte Futuriste / Futuristické kresby
100 rokov futurizmu

17. jún 2009 - 15. august 2009
 
Rudolf Uher – Sochy na papieri
9. júl 2009 - 16. august 2009
 
Mudroch & Mudroch
Neuskutočnený rozhovor

18. september 2009 - 8. november 2009
 
Bruselský sen
Československá účasť na svetovej výstave EXPO 58 v Bruseli a životný štýl 1. polovice 60. rokov

25. september 2009 - 15. november 2009
 
Juraj Bartoš
2. október 2009 - 22. november 2009
 
Šiesty zmysel divadla
Slovenská scénografia a divadelný plagát po roku 1989

22. október 2009 - 17. január 2010
 
Renesancia
Dejiny slovenského výtvarného umenia

18. december 2009 - 28. marec 2010
 
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
 
Na návšteve
SNG, Vodné kasárne, Rázusovo nábrežie 2, Bratislava
4. jún 2010 - 10. september 2010
 
Kurátorky výstavy: Vladimíra Bűngerová & Alexandra Kusá
 
Manet, Rodin, Warhola ďalší zo zbierok SNG Kabinet Umenia 20. storočia. Výstavou Na návšteve uvádzame do výstavnéhoprogramu nový priestor – Kabinet umenia 20. storočia+, ktorý je primárne venovaný prezentácii
moderného a súčasného výtvarného umenia, architektúry a dizajnu. Vytvorením tohto programového formátu by sme chceli dopriať návštevníkom galérie pestrejší program a zároveň častejšie vystavovať a interpretovať
galerijné zbierky, pretože práve kurátorská práca s nimi bude osou tohto výstavného
programu a aj druhého Kabinetu, venovanému starému umeniu.

Koncepcia výstavy
Prvá výstava – Na návšteve | Manet, Rodin, Warhol a ďalší zo zbierok SNG rekapituluje stav zbierky európskeho umenia konca 19. a prvej polovice 20. storočia. Koncepcia sa zameriava na tú časť zbierok, ktorá je v medzinárodnom
kontexte určujúca pre „rating“ galerijnej inštitúcie. Zastúpenie, povaha a kvalita zbierkového fondu a následná ponuka atraktívneho výstavného titulu realizovaného na ich základe ovplyvňujú mieru ich medzinárodného
uznania. Z nich potom plynie aj možnosť participácie na výstavných projektoch iných inštitúcií. Napokon, aj na základe „výpožičnej politiky“ sa pestujú vzájomné vzťahy a „nevzťahy“ zbierkotvorných galérií a múzeí. V súlade
s diváckou a marketingovou atraktivitou možno tvrdiť, že k tzv. chef d´oeuvres patria zbierky európskych impresionistov, postimpresionistov a moderny. Na toto výslnie sa pomaly doťahuje (prevažne angloamerické) súčasné umenie.

 
hore

 
Paul Gauguin: Češúca sa Tahiťanka. 1890 – 1903, papier, drevorez, farebný, 26 × 7 cm
 
Paul Gauguin: Soyez amoureuses.1890 – 1903,papier, drevorez, 16 × 28.8 cm
 
Fernand Legér: Dvaja, 1955
 
Pablo Picasso: Francov sen a lož, 1937
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.