2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
A Matter of Art - Súčasná švajčiarska architektúra
18. marec 2004 - 2. máj 2004
 
Zberatelia
7. apríl 2004 - 25. apríl 2004
 
Ladislav Mednyánszky
29. apríl 2004 - september 2004
 
Adriena Šimotová - Tvár
7. máj 2004 - 27. jún 2004
 
Max Ernst - Knihy a grafiky
25. jún 2004 - 22. september 2004
 
Socha a objekt IX.
25. jún 2004 - 28. september 2004
 
INSITA 2004 - 7. ročník medzinárodného Trienále insitného umenia
27. jún 2004 - 3. október 2004
 
Elena Holéczyová - čipky
20. júl 2004 - 1. august 2004
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
20. september 2004 - 1. november 2004
 
FORMÁL 2. Mladý maďarský a slovenský dizajn
19. október 2004 - 28. november 2004
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
2003
2002
 
Majstrovské diela umenia 20. storočia zo zbierok SNG - L. M.
Vodné kasárne, 1. poschodie, rizalit
29. apríl 2004 - september 2004
 
Reštauroval: Miroslav Bezák
Kurátorka výstavy: Katarína Beňová


 
Ladislav Mednyánszky (1852–1919): Talianska horská krajina. 80. roky 19. storočia
Talianska horská krajina je ukážkou Mednyánszkeho krajinárskeho majstrovstva, kde sa inšpiroval pravdepodobne scenériou severného Talianska. Obraz bol dlhší čas ako priemerné dielo uložený v depozite SNG a následné zreštaurovanie mu prinavrátilo jeho kvalitu a ojedinelosť v rámci Mednyánszkeho oeuvre.
Súčasne boli reštaurované aj diela Nešťastie (1880–1855, rešt. Alena Kubová)| a Nad hrobom (1878, rešt. Mária Bidelnicová), umiestnené na výstave Ladislav Mednyánszky, ktoré SNG získala nákupom v roku 1970. Pôvodné plátna boli zrolované vo forme koberca. Po ich prvotnom zreštaurovaní a napnutí na nové plátno si ale naďalej vyžadovali odbornejšie ošetrenie, ku ktorému sa pristúpilo v priebehu rokov 2002–2003. Obe diela predstavujú osobitný tematický okruh, kde sa umelec vyrovnával s tematikou smrti, ktorá ho zasiahla aj v osobnom živote, keď zomrel jeden z jeho prvých priateľov. Priebeh reštaurátorskej práce všetkých troch diel zachytáva sprístupnená dokumentácia.


 
hore

 

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.