2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
Cín – argentum pauperum
15. marec 2005 - 5. jún 2005
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida: Univerzitná téza františkánskych frátrov s motívom kajúceho sv. Petra. 1738

1. jún 2005 - 31. december 2005
 
No Code. Talianske súčasné umenie
3. jún 2005 - 28. august 2005
 
Mária Bartuszová. Cesta k organickej plastike
15. jún 2005 - 2. október 2005
 
Miesto zázrakov. Premeny barokového oltára
24. jún 2005 - 28. august 2005
 
Slovenský mýtus
29. september 2005 17:00 - 5. marec 2006
 
Jedinečná krajina.Taliansko, fotografie 1900–2000
21. október 2005 - 30. december 2005
 
2004
2003
2002
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
Koncertná sieň Klarisky, Farská 4, Bratislava
20. september 2004 - 1. november 2004
 
Repríza expozície Česko - slovenského pavilónu na Bienále 2003 v Benátkach
 
Každý rok sa v Benátkach schádzajú milióny turistov, aby obdivovali históriu a umelecké skvosty tohto mesta s jedinečnou atmosférou. Nie sú to však len pamiatky benátskej architektúry a maliarstva, ktoré priťahujú milovníkov umenia zo všetkých kútov našej planéty. Minulý rok sa tu už po päťdesiaty krát zišli vyznávači aktuálneho umenia, aby sledovali jeho vývoj prostredníctvom Bienále – najstaršej, najslávnejšej a pritom stále dynamickej prehliadky súdobej výtvarnej tvorby.
České a slovenské umenie je pevnou súčasťou tohto kaleidoskopu najnovšej kultúry od roku 1925, kedy bol podľa návrhu architekta Otakara Novotného postavený československý pavilón. V bezprostrednej blízkosti s francúzskym, nemeckým, anglickým či ruským pavilónom, tak bolo československé umenie konfrontované v lepších i horších dobách s búrlivým rozvojom svetovej výtvarnej scény.
V deväťdesiatych rokoch 20. storočia sa československý pavilón stal jedným zo symbolov geopolitických zmien, spojených s kolapsom sovietského impéria.
České a slovenské umenie v rámci 50. ročníka bienále zastupuje projekt Superstart. Jeho autormi sú dve umelecké korporácie, pracujúce na anonymnom základe. Česká skupina Kamera skura a slovenská otvorená umelecká štruktúra Kunst – fu pre tento účel dočasne fúzovali a vytvorili pre československý pavilón multimediálny environment, plný absurdného humoru a transcendentálnej banality.
Ich umelecké stratégie sú v mnohom blízke. Základnou charakteristikou ich umeleckých aktivít je snaha o dôslednú integráciu rôznych spoločenských a kultúrnych aspektov do obsahovej a formálnej štruktúry umeleckého diela.
Projekt Superstart tematicky vyrastá zo stredu protikladných kultúrnych prejavov a to predovšetkým v oblasti definovania osobnej identity a sociálnej identifikácie. Kamera skura a Kunst – fu vytvárajú vizuálnu ikonu tejto primárnej antropologickej situácie. Ich komunikačná stratégia je postavená na konfrontácii dominantného sakrálneho symbolu európskej civilizácie so sprievodnými znakmi súčasného konzumného a mediálneho sveta.



 
hore

 

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.