2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
 
Skice a návrhy 18. – 19. storočia
október 2002 - február 2003
 
Fulla a slovenský svet
11. október 2002 - január 2003
 
Slovenské vizuálne umenie 1970–1985
13. december 2002 - február 2003
 
Charles & Ray Eames Design 1940–1970
6. marec 2003 - 5. máj 2003
 
Hlavou dolu
16. máj 2003 - 7. september 2003
 
Umelci čistého srdca. Naivné a ľudové umenie, art brut
17. máj 2003 - 28. september 2003
 
Plagáty z Viedne
27. jún 2003 - 16. september 2003
 
Václav Cígler a jeho škola
16. júl 2003 - 28. september 2003
 
Pavol Gross st. - Posledná večera
8. október 2003
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
Robert Doisneau alebo cesta jedným storočím
5. november 2003 - 3. december 2003
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
2002
 
Rudolf Uher – Sochy na papieri
SNG, Esterházyho palác, 3. poschodie, Nám. Ľ. Štúra 4, Bratislava
9. júl 2009 - 16. august 2009
 
Rudolf Uher - Sochy na papieri | Fotoreportáž z vernisáže výstavy Rudolf Uher - Sochy na papieri
 
Pri príležitosti vydania bibliofílie Rudolf Uher / Sochy na papieri (vyd. Together, s.r.o. 2009, zostavil a graficky upravil Michal Uher, texty: Katarína Bajcurová, Zuzana Bartošová, Ľuba Belohradská, Rudolf Fila, Jiří Šetlík) uvádza Slovenská národná galéria rovnomennú výstavu, ktorú na základe knihy pripravil syn sochára, Michal Uher. Možno ju chápať ako symbolický epilóg, „dovetok“ súbornej výstavy Rudolfa Uhra, ktorú SNG usporiadala pred desiatimi rokmi. Výstava v tomto prípade nesleduje sochársku tvorbu umelca, ale, to, čo stálo pred sochou, prvotný nápad zachytený v kresbe – t. z. mapuje proces zrodu sochárskeho tvaru.
Aj keď v Uhrovom umeleckom životopise mala svoje miesto hlavne v začiatkoch aj voľná kresba, oveľa častejšie sa v ňom objavovala kresba navýsosť sochárska, t. j. funkčná, miestami priam utilitárna. Stála na začiatku procesu rozmýšľania o soche, bola prvým „prevodovým remeňom“ medzi ideou, konceptom sochy, ktorú nosil v hlave a jej prvým zjavením sa na dvojrozmernej ploche. Zreteľne plnila „ontotvornú“ funkciu, jej hlavným cieľom bolo načrtnúť kontúry nového tvaru: sochár ho dokázal definovať mimoriadne presne, niekoľkými jasne zvolenými ťahmi, raz osamotene, rázne a stroho vedenou líniou, inokedy navonok neusporiadanou šrafúrou krátkych čiar, ktorou zdôrazňoval objemy a rozvinutie tvaru v priestore.
 
hore

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.