2011
2010
2009
2008
 
Stratený čas?
Slovensko 1969 –1989 v dokumentárnej fotografii

30. október 2007 - 2. marec 2008
 
Návrat Štefana Schwartza
6. december 2007 - 17. február 2008
 
České a slovenské sklo v exile
27. február 2008 - 11. máj 2008
 
Kristus na Olivovej hore
Neznámy viedenský maliar. Okolo 1420 – 1440

4. marec 2008 - 4. november 2008
 
Rudolf Sikora. Sám proti sebe
1. apríl 2008 - 8. jún 2008
 
111 diel zo zbierok Slovenskej národnej galérie
27. jún 2008 - 5. október 2008
 
60 rokov otvorené
27. jún 2008 - 5. október 2008
 
Všetko o múzeu
27. jún 2008 - 5. október 2008
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG - Mytologická scéna
4. november 2008 - 5. júl 2009
 
Thomas Hoepker: Fotografie 1955 – 2008
6. november 2008 - 30. november 2008
 
Druhá ruská avantgarda
Nonkonformisti zo zbierky Bar-Gera

14. november 2008 - 22. február 2009
 
Mestské zásahy
4. december 2008 - 15. marec 2009
 
Eva Kmentová
18. december 2008 - 22. február 2009
 
2007
2006
2005
2004
2003
2002
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Simone Pignoni - Sv. Praxedis

SNG, Bratislava, Rázusovo nábrežie 2, Vodné kasárne, rizalit
január 2007 - august 2007
 
Kurátor: Ivan Rusina
 
Reštaurátorske ateliéry
 
Dielo, ktoré sa dostalo do zbierok Slovenskej národnej galérie prevodom roku 1950, pochádza zo zbierky grófa Jána Pálffyho. V katalógu jeho kolekcie z roku 1909 ho pripísali florentskému maliarovi Francescovi Furinimu (c.1600 – 1646), postavu ženy na obraze vzhľadom k jej lamentačnému gestu a klasického atribútu – nádoby na masť určili ako Máriu Magdalénu.
Reštaurátorský prieskum a následné reštaurovanie však ukázali, že koncom 19. storočia bol obraz „upravený“ – premaľovaný, pričom tieto zásahy podstatne zmenili jeho ráz aj ikonografiu. Na pôvodnom barokovom obraze žena žmýkala špongiu či handru, z ktorej stekala krv do misy na stolíku. Pri premaľbe v 19. storočí reštaurátor „zamaľoval“ špongiu a stekajúcu krv, nádobu „zakryl“ vrchnákom, ostala iba žena lamentujúca nad nádobou. A tak z pôvodnej sv. Praxedy, ranokresťanskej svätice, sa po úprave stala Mária Magdaléna. Po odstránení premalieb z 19. storočia sa dala spoľahlivejšie určiť aj atribúcia obrazu. Ukázalo sa, že autorom našej kompozície nie je Francesco Furini, ale jeho žiak Simone Pignoni (1611, Florencia – 1698, Florencia).




 
hore

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.