2011
2010
2009
2008
2007
2006
 
Slovenský mýtus
29. september 2005 17:00 - 5. marec 2006
 
Mária Uhorská (1505–1558)
2. február 2006 - 30. apríl 2006
 
Cecco del Caravaggio: Nesenie kríža
V rámci cyklu Reštaurované dielo zo zbierok SNG

marec 2006 - november 2006
 
Vladimír Havrilla
Medzi sci fi, slasťou a Zenom

23. marec 2006 - 28. máj 2006
 
Chefs-d'oeuvres zo zbierok Múzea moderného umenia
13. apríl 2006 - 28. máj 2006
 
Andy Warhol – zatiaľ posledný návrat kráľa pop artu
17. máj 2006 - 15. jún 2006
 
Príbehy Starého zákona
Od Dürera po Chagalla

25. máj 2006 - 20. august 2006
 
Autopoesis
21. jún 2006 - 3. september 2006
 
Ukiyo-e
Japonské farebné drevorezy

8. september 2006 - 5. november 2006
 
Jindřich Štreit. Fotografie 1965–2005.
Kalendáře pro Jindru Štreita

20. september 2006 - 12. november 2006
 
Niečo sa stalo – Aspekty nových rozprávaní
4. október 2006 - 26. november 2006
 
Aleš Votava
1. december 2006 - 25. február 2007
 
Bludní Holanďania
15. december 2006 - 18. marec 2007
 
2005
2004
2003
2002
 
Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

SNG, Esterkázyho palác, 1. posch., Nám. Ľ. Štúra 4, Bratislava
18. apríl 2007 - 29. júl 2007
 
Spolupráca - Katarína Bajcurová, Jiří Valoch, Rudolf Fila
 
Pozvánka na vernisáž výstavy - Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu
| Fotoreportáž z tlačovej konferencie - Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

 
Retrospektívna výstava Milana Bočkaya (nar. 1946), tvorcu programu analytickej maľby postavenej na princípe trompe l´oeil – zrakového klamu. Názov výstavy parafrázuje Horáciov výrok a zároveň odkazuje na Bočkayovu záľubu v zviditeľňovaní paradoxov. V centre jeho umeleckej koncepcie je totiž odveký problém umenia a ilúzie, skutočnosti a fikcie. Čo je vlastne namaľované a čo je naozaj? Kde leží hranica medzi klamom a vidinou? Tieto otázky rieši na základe precíznej, temer staromajstrovskej techniky tvorby, ktorou však skúma novo definované výtvarné problémy: vzťahy maľby a kresby, plochy a priestoru, ilúzie a ilúzie ilúzie. Niekoľkonásobné ziluzívňovanie priestorových plánov i základných výtvarných výrazových prostriedkov však vedie maliara ďalej, k všeobecnejšiemu zamysleniu sa nad duchovnou podstatou média.
Patril do okruhu absolventov stredoškolského štúdia u R. Filu, ktorí od konca sedemdesiatych rokov 20. storočia rozvíjali mimo vtedajších oficiálnych štruktúr novú – vizuálnu – podobu konceptu s cieľom zachovať si vnútornú autenticitu tvorby. Študoval na Vysokej škole výtvarných umení (1965–1971), pedagogicky pôsobí na Škole úžitkového výtvarníctva J. Vydru v Bratislave, je členom zoskupenia A-R (od 1989).


 
hore

 
M. Bočkay - Belle matiere, 1988. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Belle matiere III, 1988. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Papier LVI, 1986. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Papier XXXI, 1980. Olej na plátne
 
M. Bočkay - Zahustená lineárna kresba, olej na plátne
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.