2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
A Matter of Art - Súčasná švajčiarska architektúra
18. marec 2004 - 2. máj 2004
 
Zberatelia
7. apríl 2004 - 25. apríl 2004
 
Ladislav Mednyánszky
29. apríl 2004 - september 2004
 
Majstrovské diela umenia 20. storočia zo zbierok SNG - L. M.
29. apríl 2004 - september 2004
 
Adriena Šimotová - Tvár
7. máj 2004 - 27. jún 2004
 
Max Ernst - Knihy a grafiky
25. jún 2004 - 22. september 2004
 
Socha a objekt IX.
25. jún 2004 - 28. september 2004
 
INSITA 2004 - 7. ročník medzinárodného Trienále insitného umenia
27. jún 2004 - 3. október 2004
 
Elena Holéczyová - čipky
20. júl 2004 - 1. august 2004
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
20. september 2004 - 1. november 2004
 
FORMÁL 2. Mladý maďarský a slovenský dizajn
19. október 2004 - 28. november 2004
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
2003
2002
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida: Univerzitná téza františkánskych frátrov s motívom kajúceho sv. Petra. 1738

Vodné kasárne, 1. poschodie, rizalit
1. jún 2005 - 31. december 2005
 
Reštaurovala: Jana Krajčovičová (2004–2005)
Kurátor výstavy: Martin Šugár
 
Reštaurátorske ateliéry
 
Univerzitné tézy boli pamätné výtlačky, ktoré ohlasovali verejnú obhajobu tém záverečných prác študentov. Vrcholným obdobím ich vydávania boli 30. roky 18. storočia, z ktorých pochádza aj téza zo zbierky SNG. Je výnimočná tým, že ide o tlač na hodváb, ktorý sa používal pre exempláre určené ako dar protektorom dišputy. V kontexte tvorby Johanna Lorenza Haida a Christiana Rugendasa, popredných augsburských umelcov, naša téza patrí k dielam charakteristickým výraznou formálnou striedmosťou. Tvár sv. Petra využili tí istí umelci o desaťročie neskôr s menšími obmenami znovu ako predlohu pri výpravnejšej téze Leopolda Macha z Bechyně (v zbierke pražského Klementina). Výstava voľne nadväzuje na prezentáciu iného reštaurovaného diela v roku 2001 (Gustav Andreas Wolfgang: Iluminácia vo Frankfurte, pamätný list na privítanie cisára Karola VII. 1743) tým, že v oboch prípadoch ide o tlače na hodváb, a teda i o obdobné metódy reštaurovania.

 
hore

 
detail 1
 
detail 2
 
Ch. Rugendas podľa J. L. Heida: Univerzitná téza františkánských frátrov s motívom kajúceho sv. Petra, 1738.
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.