2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
 
Skice a návrhy 18. – 19. storočia
október 2002 - február 2003
 
Fulla a slovenský svet
11. október 2002 - január 2003
 
Slovenské vizuálne umenie 1970–1985
13. december 2002 - február 2003
 
Charles & Ray Eames Design 1940–1970
6. marec 2003 - 5. máj 2003
 
Hlavou dolu
16. máj 2003 - 7. september 2003
 
Umelci čistého srdca. Naivné a ľudové umenie, art brut
17. máj 2003 - 28. september 2003
 
Plagáty z Viedne
27. jún 2003 - 16. september 2003
 
Václav Cígler a jeho škola
16. júl 2003 - 28. september 2003
 
Pavol Gross st. - Posledná večera
8. október 2003
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
Robert Doisneau alebo cesta jedným storočím
5. november 2003 - 3. december 2003
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
2002
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
Koncertná sieň Klarisky, Farská 4, Bratislava
20. september 2004 - 1. november 2004
 
Repríza expozície Česko - slovenského pavilónu na Bienále 2003 v Benátkach
 
Každý rok sa v Benátkach schádzajú milióny turistov, aby obdivovali históriu a umelecké skvosty tohto mesta s jedinečnou atmosférou. Nie sú to však len pamiatky benátskej architektúry a maliarstva, ktoré priťahujú milovníkov umenia zo všetkých kútov našej planéty. Minulý rok sa tu už po päťdesiaty krát zišli vyznávači aktuálneho umenia, aby sledovali jeho vývoj prostredníctvom Bienále – najstaršej, najslávnejšej a pritom stále dynamickej prehliadky súdobej výtvarnej tvorby.
České a slovenské umenie je pevnou súčasťou tohto kaleidoskopu najnovšej kultúry od roku 1925, kedy bol podľa návrhu architekta Otakara Novotného postavený československý pavilón. V bezprostrednej blízkosti s francúzskym, nemeckým, anglickým či ruským pavilónom, tak bolo československé umenie konfrontované v lepších i horších dobách s búrlivým rozvojom svetovej výtvarnej scény.
V deväťdesiatych rokoch 20. storočia sa československý pavilón stal jedným zo symbolov geopolitických zmien, spojených s kolapsom sovietského impéria.
České a slovenské umenie v rámci 50. ročníka bienále zastupuje projekt Superstart. Jeho autormi sú dve umelecké korporácie, pracujúce na anonymnom základe. Česká skupina Kamera skura a slovenská otvorená umelecká štruktúra Kunst – fu pre tento účel dočasne fúzovali a vytvorili pre československý pavilón multimediálny environment, plný absurdného humoru a transcendentálnej banality.
Ich umelecké stratégie sú v mnohom blízke. Základnou charakteristikou ich umeleckých aktivít je snaha o dôslednú integráciu rôznych spoločenských a kultúrnych aspektov do obsahovej a formálnej štruktúry umeleckého diela.
Projekt Superstart tematicky vyrastá zo stredu protikladných kultúrnych prejavov a to predovšetkým v oblasti definovania osobnej identity a sociálnej identifikácie. Kamera skura a Kunst – fu vytvárajú vizuálnu ikonu tejto primárnej antropologickej situácie. Ich komunikačná stratégia je postavená na konfrontácii dominantného sakrálneho symbolu európskej civilizácie so sprievodnými znakmi súčasného konzumného a mediálneho sveta.



 
hore

 

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.