2011
2010
2009
2008
2007
2006
 
   Bludní Holanďania
14. december 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu - Bludní Holanďania
6. december 2006
 
Aleš Votava (1962 - 2001) - životopis
30. november 2006
 
Aleš Votava
30. november 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu - Aleš Votava
27. november 2006
 
Sprístupnenie (ne)stálych expozícií umenia 20. a 21. storočia
a prezentácia nových knižných titulov SNG:

9. november 2006
 
Sochy Slovenskej národnej galérie
v Slovenskom rozhlase

27. október 2006
 
Pozvánka na Fun For Under Fives
24. október 2006
 
Pozvánka na 7. medzinárodný festival dokumentárnych filmov - Jeden svet
24. október 2006
 
Kurátor a hosť na výstave Jindřich Štreit
Fotografie 1965 - 2005
Kalendáře pro Jindru Štreita

23. október 2006
 
Niečo sa stalo – Aspekty nových rozprávaní
3. október 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu - Niečo sa stalo. Aspekty nových rozprávaní
28. september 2006
 
Jindřich Štreit (tlačová správa)
19. september 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu - Jindřich Štreit / Fotografie 1965 – 2005. Kalendáře pro Jindru Štreita
14. september 2006
 
Ukiyo-e
Japonské farebné drevorezy (tlačová správa)

7. september 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu - Ukiyo-e
4. september 2006
 
Výstava Autopoesis v Rádiu Devín
30. august 2006
 
Autopoesis - tlačová správa
20. jún 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu - Autopoesis
14. jún 2006
 
22. ročník Medzinárodného bienále grafického designu Brno 2006
1. jún 2006
 
Postavy a príbehy Starého zákona
Od Dürera po Chagalla

26. máj 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu - Postavy a príbehy Starého zákona
Od Dürera po Chagalla

22. máj 2006
 
Pozvánka na Andyho Warhola
Zatiaľ posledný návrat kráľa pop-artu

11. máj 2006
 
Verejný odpočet činnosti a hospodárenia SNG za rok 2005
13. apríl 2006
 
Chefs-d'oeuvres zo zbierok Múzea moderného umenia v Saint-Étienne Métropole – od Gilberta a Georga poJeana - Marca Bustamanteho
12. apríl 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu Chefs-d'oeuvres zo zbierok Múzea moderného umenia v Saint-Étienne Métropole
6. apríl 2006
 
Vladimír Havrilla – Medzi sci fi, slasťou a Zenom
23. marec 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu
16. marec 2006
 
Slávnostné ukončenie výstavy Slovenský mýtus
1. marec 2006
 
Kurátor predstavuje...na výstave Slovenský mýtus
23. január 2006
 
Pozvánka na tlačovú konferenciu
23. január 2006
 
2005
2004
 
Tlačová správa - Thomas Hoepker
Fotografie 1955 – 2008

5. november 2008
 
Tlačová konferencia: 5. novembra 2008 o 11.00 hod.
Vernisáž: 5. novembra 2008 o 18.00 hod.
Kde: Esterházyho palác, Nám. Ľ. Štúra 4, Bratislava
Partneri: Stredoeurópsky dom fotografie Bratislava, Magnum Photos Paríž, Múzeum fotografie Mestského múzea Mníchov
Kurátor výstavy: Ulrich Pohlmann
Odborná spolupráca: Václav Macek
Trvanie výstavy: do 30. novembra 2008


Thomas Hoepker (*1936 Mníchov) patrí v medzinárodnom kontexte medzi najvýznamnejších nemeckých fotografov.
Popri mnohých rokoch fotožurnalistickej práce pre časopisy Kristall, Magnum, Twen a najmä Stern mal taktiež rozhodujúci vplyv na časopis Geo, kde pôsobil v 70. a 80. rokoch
20. storočia ako fotograf a výkonný riaditeľ americkej verzie magazínu.
Spolu so svojou vtedajšou manželkou, novinárkou Evou Windmöllerovou, získal v roku 1974 trojročnú akreditáciu s cieľom pracovať ako novinár v Nemeckej demokratickej republike,
vo východnom Berlíne, odkiaľ prinášal reportáže o každodennom živote v socializme.

Po dlhých rokoch strávených v Hamburgu a v Mníchove sa Thomas Hoepker usadil v New Yorku, kde žije dodnes. V rokoch 2003 – 2006 bol prezidentom a riaditeľom legendárnej fotografickej agentúry Magnum, ktorú založili v roku 1947 Henri Cartier-Bresson, Robert Capa a iní. Okrem fotografických aktivít sa Thomas Hoepker venuje aj spisovateľskej práci spolu so svojou terajšou ženou Christine Kruchen; pracuje ako kameraman a producent televíznych filmových dokumentov, najmä pre kanály Südwest Rundfunk a ARTE.
Thomas Hoepker sám seba vždy vnímal ako fotografa pracujúceho pre tlačové médiá. V roku 1964 napísal: „Nie som umelcom. Som tvorcom obrazov.“
V podobnom kontexte zdôrazňoval dokumentárnu stránku fotografie, jej autenticitu a funkciu „byť svedkom“, ktorá je dnes, pri využívaní digitálnej fotografie, od základov spochybňovaná. Dokumentárna fotografia je v kríze od 80. rokov minulého storočia, pretože vymizli žurnalistické platformy. Špičkové časopisy ako Life či Look prestali vychádzať, kým ďalšie – ako Hoepker kriticky poznamenáva – presunuli svoj záujem na životný štýl a klebety zo života celebrít. Zároveň sa zmenilo aj vnímanie čitateľov. Pôvodnú funkciu fotožurnalistiky – teda slúžiť ako okno do sveta – prevzali iné spôsoby komunikácie, napríklad televízia a internet.
Aj keď sa Hoepker často ocital v politicky nestabilných regiónoch, doráňaných vojnou a ťažkosťami, nesnažil sa zobrazovať dramatické udalosti senzáciechtivým spôsobom a nechcel ani otriasť divákov šokujúcimi zábermi. Jeho prístup sa skôr vyznačuje empatickým, miestami až lyrickým chápaním situácií. Hoepker na svojich fotografiách zachytáva drobné gestá ľudskosti a „tiché drámy každodenného života“ (Rolf Winter) s profesionálnou sebadôverou. Jeho dielo, nadväzujúce na tradíciu „fotografie s ľudským záujmom“, odráža spoločensky aktívny, humanisticky definovaný svetonázor a bolo bohato využité v boji proti hladu, analfabetizmu a chorobám v Afrike, Ázii a v Južnej Amerike.
Fotografiám Thomasa Hoepkera sa úspešne podarilo zakoreniť v našej vizuálnej pamäti. Sú to zábery z nedávnych udalostí 11. septembra 2001 v New Yorku, z hladomoru v Indii, fotografie iránskeho šacha či Muhammada Aliho, ktorého Hoepker prvýkrát fotil v priebehu niekoľkých týždňov v roku 1966 v Chicagu pre časopis Stern.
V rámci retrospektívy diela fotografa Thomasa Hoepkera, kurátorsky pripravenej Fotomuseom pri mníchovskom Mestskom múzeu (Münchner Stadtmuseum) a agentúrou Magnum Photos, Stredoeurópsky dom fotografie predstavuje viac ako 200 fotografií, ktoré obsiahnu päť desaťročí autorovej tvorby.
Pre túto výstavu vznikli nové zväčšeniny Hoepkerových čiernobielych fotografií na barytovom papieri v laboratóriách agentúry Magnum v New Yorku. Farebné fotografie vytlačil sám Thomas Hoepker na svojej tlačiarni HP Design Jet 130.



 
hore

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.