2011
2010
2009
2008
2007
 
Aleš Votava
1. december 2006 - 25. február 2007
 
Bludní Holanďania
15. december 2006 - 18. marec 2007
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Simone Pignoni - Sv. Praxedis

január 2007 - august 2007
 
Z akvizícií súčasného umenia
Objekty a inštalácie

8. marec 2007 - 22. júl 2007
 
David Hockney: Slová & Obrazy
Štyri grafické cykly z rokov 1961-1977

21. marec 2007 - 27. máj 2007
 
100 talianskych kresieb 17. storočia
Zbierka Antonína Martina Lublinského vo Vedeckej knižnici v Olomouci

7. apríl 2007 - 17. jún 2007
 
Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

18. apríl 2007 - 29. júl 2007
 
Insita 2007 - 8. ročník Trienále insitného umenia
24. jún 2007 - 30. september 2007
 
Neznámy sochár – Ukrižovaný Kristus
Nové reštaurované dielo zo zbierok SNG

august 2007 - december 2007
 
Forma nasleduje... risk
15. august 2007 - 14. október 2007
 
Stratený čas?
Slovensko 1969 –1989 v dokumentárnej fotografii

30. október 2007 - 2. marec 2008
 
Návrat Štefana Schwartza
6. december 2007 - 17. február 2008
 
2006
2005
2004
2003
2002
 
Čestné uznanie Insita 2010 - Egidio Cuniberti
 
INSITA 2010 – 9. ročník medzinárodného Trienále insitného umenia
 
Narodil sa roku 1928 v Mondove, zomrel roku 2006. V mla¬dosti pracoval v zlievarni. Keď mal 24 rokov, utrpel ťažký úraz a absolvoval dve operácie mozgu. Prežil, ale vznikli ďalšie zdra¬votné problémy: migréna, epileptické záchvaty a nespavosť, ktoré ho sprevádzali po celý život. Po rokoch nečinnosti začal ako 43-ročný vytvárať originálne objekty a nábytok, použi-júc len recyklované materiály. Pracoval doma bez elektrického vybavenia. Potom začal žiť vo vlastnej dimenzii, sústrediac sa deň a noc na umeleckú tvorbu, ktorú rozdelil medzi filozofic¬ké myšlienky, politickú, mystickú a manuálnu prácu. Do roku 2002 intenzívne tvoril a vyprodukoval viac ako 200 diel.
Cunibertiho totemy a nábytok sú majstrovské diela, „surové diamanty“, ktoré možno uvidieť len zriedka. Materiály sa ob¬medzujú na paličky a kornútiky od zmrzliny, ale výsledok je fantastický: ženské tvary vytvára z akéhokoľvek anatomického tvaru, tváre a telá sú stereotypy. Nábytok dokonale funguje: zásuvky, dvere, klapky sú vytvorené až s maniakálnym rešpek¬tom k pravidlám ručnej výroby. Autorova potreba dekorácie ho núti vkladať doň „surrealistické“ obrazy: možno ich identi¬fikovať,ajkeďsúcelkomnezvyklé.Vskutočnostipochádzajúz klasického inventára histórie umenia: okrídlené kone, Marat vo vani, talianske a francúzske krajinky, triumf ovocia, nymfy atď. Všetky tieto typické námety realizuje impresionistickou technikou, kladúc jednu paličku od zmrzliny vedľa druhej. Výsledkom je séria vibrujúcich a vzrušujúcich obrazov, kto¬ré spôsobujú, že nábytok vyzerá ako barokový, plný a krásny. Bohatosť dekorácie je v protiklade s jednoduchými materiálmi, často pochádzajúcimi z odpadu. Jeho dom bol skladiskom roz¬ličných nájdených vecí. Autorova fantázia zapájala skôr este¬tické kvality než racionálny projekt.

 
hore

 
Edigio Cuniberti - Trumeau. Cca1975. Figureblu, Solignano
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.