2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
Cín – argentum pauperum
15. marec 2005 - 5. jún 2005
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida: Univerzitná téza františkánskych frátrov s motívom kajúceho sv. Petra. 1738

1. jún 2005 - 31. december 2005
 
No Code. Talianske súčasné umenie
3. jún 2005 - 28. august 2005
 
Mária Bartuszová. Cesta k organickej plastike
15. jún 2005 - 2. október 2005
 
Slovenský mýtus
29. september 2005 17:00 - 5. marec 2006
 
Jedinečná krajina.Taliansko, fotografie 1900–2000
21. október 2005 - 30. december 2005
 
2004
2003
2002
 
Miesto zázrakov. Premeny barokového oltára
Vodné kasárne, 2. poschodie, sála 7
24. jún 2005 - 28. august 2005
 
Kurátorka výstavy: Katarína Chmelinová
 
Miesto zázrakov - vernisáž výstavy | Fotoreportáž z vernisáže | Komix / Premeny barokového oltára | SNG dokorán - Barokový oltár. Tradícia - priestor - tvorca - zázrak
 
Oltár predstavuje z umeleckohistorického hľadiska jednu zo základných objednávok a tým i pamiatok sakrálneho umenia. Po stredoveku je barok ďalším obdobím nesmierneho rozkvetu oltárnej tvorby. Samotné oltárne celky, predstavujúce spoločné dielo viacerých umeleckých druhov spolupracujúcich na jeho konečnom vyznení, boli už v čase svojho vzniku chápané ako reprezentatívne práce s dôrazom na bohatú, kvalitnú výzdobu. Napriek tomu im nebola na Slovensku na rozdiel od okolitých krajín venovaná sústredená pozornosť. Táto tvorba na území dnešného Slovenska bola ovplyvnená nielen viedenským centrom, ale zvlášť na severe sa inšpirovala tvorbou neďalekého Poľska sprostredkúvajúceho podnety z Talianska i Nemecka. Cieľom výstavy je sledovať typologické premeny oltárov 17. a 18. storočia na Slovensku a ich vzťah k strednej Európe. Vývoj od architektonických, na plochu viazaných retabulí, cez atektonické konštrukcie až po priestorové iluzívne formy 18. storočia je dokumentovaný návrhovými kresbami, dobovými modelmi a konkrétnymi dielami, resp. ich časťami. Projekt sledujúci premeny barokového oltára by mal byť zároveň úvodom k radu typologických výstav študujúcich umelecky stvárňovaný mobiliár sakrálnych interiérov ako napr. barokové kazateľnice či barokové epitafy.

 
hore

 
Gode - Návrh Oltára Ukrižovania pre Kostol Nanebevzdania Panny Márie, 1751 - 1752
 
Neznámy stredoeurópsky autor - Domáci oltárik, okolo 1750, majetok SNM - HM Bratislava
 

 

 

 
Mediálny partner SNG:
 

 
Partneri:
 

 

 

 
Sponzor výstavy:
 


 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.