2011
2010
2009
2008
2007
 
Aleš Votava
1. december 2006 - 25. február 2007
 
Bludní Holanďania
15. december 2006 - 18. marec 2007
 
Z akvizícií súčasného umenia
Objekty a inštalácie

8. marec 2007 - 22. júl 2007
 
David Hockney: Slová & Obrazy
Štyri grafické cykly z rokov 1961-1977

21. marec 2007 - 27. máj 2007
 
100 talianskych kresieb 17. storočia
Zbierka Antonína Martina Lublinského vo Vedeckej knižnici v Olomouci

7. apríl 2007 - 17. jún 2007
 
Milan Bočkay
Delfín v lese alebo Chvála paradoxu

18. apríl 2007 - 29. júl 2007
 
Insita 2007 - 8. ročník Trienále insitného umenia
24. jún 2007 - 30. september 2007
 
Neznámy sochár – Ukrižovaný Kristus
Nové reštaurované dielo zo zbierok SNG

august 2007 - december 2007
 
Forma nasleduje... risk
15. august 2007 - 14. október 2007
 
Stratený čas?
Slovensko 1969 –1989 v dokumentárnej fotografii

30. október 2007 - 2. marec 2008
 
Návrat Štefana Schwartza
6. december 2007 - 17. február 2008
 
2006
2005
2004
2003
2002
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG
Simone Pignoni - Sv. Praxedis

SNG, Bratislava, Rázusovo nábrežie 2, Vodné kasárne, rizalit
január 2007 - august 2007
 
Kurátor: Ivan Rusina
 
Reštaurátorske ateliéry
 
Dielo, ktoré sa dostalo do zbierok Slovenskej národnej galérie prevodom roku 1950, pochádza zo zbierky grófa Jána Pálffyho. V katalógu jeho kolekcie z roku 1909 ho pripísali florentskému maliarovi Francescovi Furinimu (c.1600 – 1646), postavu ženy na obraze vzhľadom k jej lamentačnému gestu a klasického atribútu – nádoby na masť určili ako Máriu Magdalénu.
Reštaurátorský prieskum a následné reštaurovanie však ukázali, že koncom 19. storočia bol obraz „upravený“ – premaľovaný, pričom tieto zásahy podstatne zmenili jeho ráz aj ikonografiu. Na pôvodnom barokovom obraze žena žmýkala špongiu či handru, z ktorej stekala krv do misy na stolíku. Pri premaľbe v 19. storočí reštaurátor „zamaľoval“ špongiu a stekajúcu krv, nádobu „zakryl“ vrchnákom, ostala iba žena lamentujúca nad nádobou. A tak z pôvodnej sv. Praxedy, ranokresťanskej svätice, sa po úprave stala Mária Magdaléna. Po odstránení premalieb z 19. storočia sa dala spoľahlivejšie určiť aj atribúcia obrazu. Ukázalo sa, že autorom našej kompozície nie je Francesco Furini, ale jeho žiak Simone Pignoni (1611, Florencia – 1698, Florencia).




 
hore

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.