2011
2010
2009
2008
 
Stratený čas?
Slovensko 1969 –1989 v dokumentárnej fotografii

30. október 2007 - 2. marec 2008
 
Návrat Štefana Schwartza
6. december 2007 - 17. február 2008
 
České a slovenské sklo v exile
27. február 2008 - 11. máj 2008
 
Kristus na Olivovej hore
Neznámy viedenský maliar. Okolo 1420 – 1440

4. marec 2008 - 4. november 2008
 
Rudolf Sikora. Sám proti sebe
1. apríl 2008 - 8. jún 2008
 
111 diel zo zbierok Slovenskej národnej galérie
27. jún 2008 - 5. október 2008
 
60 rokov otvorené
27. jún 2008 - 5. október 2008
 
Všetko o múzeu
27. jún 2008 - 5. október 2008
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG - Mytologická scéna
4. november 2008 - 5. júl 2009
 
Thomas Hoepker: Fotografie 1955 – 2008
6. november 2008 - 30. november 2008
 
Druhá ruská avantgarda
Nonkonformisti zo zbierky Bar-Gera

14. november 2008 - 22. február 2009
 
Mestské zásahy
4. december 2008 - 15. marec 2009
 
Eva Kmentová
18. december 2008 - 22. február 2009
 
2007
2006
2005
2004
2003
2002
 
Na návšteve
SNG, Vodné kasárne, Rázusovo nábrežie 2, Bratislava
4. jún 2010 - 10. september 2010
 
Kurátorky výstavy: Vladimíra Bűngerová & Alexandra Kusá
 
Manet, Rodin, Warhola ďalší zo zbierok SNG Kabinet Umenia 20. storočia. Výstavou Na návšteve uvádzame do výstavnéhoprogramu nový priestor – Kabinet umenia 20. storočia+, ktorý je primárne venovaný prezentácii
moderného a súčasného výtvarného umenia, architektúry a dizajnu. Vytvorením tohto programového formátu by sme chceli dopriať návštevníkom galérie pestrejší program a zároveň častejšie vystavovať a interpretovať
galerijné zbierky, pretože práve kurátorská práca s nimi bude osou tohto výstavného
programu a aj druhého Kabinetu, venovanému starému umeniu.

Koncepcia výstavy
Prvá výstava – Na návšteve | Manet, Rodin, Warhol a ďalší zo zbierok SNG rekapituluje stav zbierky európskeho umenia konca 19. a prvej polovice 20. storočia. Koncepcia sa zameriava na tú časť zbierok, ktorá je v medzinárodnom
kontexte určujúca pre „rating“ galerijnej inštitúcie. Zastúpenie, povaha a kvalita zbierkového fondu a následná ponuka atraktívneho výstavného titulu realizovaného na ich základe ovplyvňujú mieru ich medzinárodného
uznania. Z nich potom plynie aj možnosť participácie na výstavných projektoch iných inštitúcií. Napokon, aj na základe „výpožičnej politiky“ sa pestujú vzájomné vzťahy a „nevzťahy“ zbierkotvorných galérií a múzeí. V súlade
s diváckou a marketingovou atraktivitou možno tvrdiť, že k tzv. chef d´oeuvres patria zbierky európskych impresionistov, postimpresionistov a moderny. Na toto výslnie sa pomaly doťahuje (prevažne angloamerické) súčasné umenie.

 
hore

 
Paul Gauguin: Češúca sa Tahiťanka. 1890 – 1903, papier, drevorez, farebný, 26 × 7 cm
 
Paul Gauguin: Soyez amoureuses.1890 – 1903,papier, drevorez, 16 × 28.8 cm
 
Fernand Legér: Dvaja, 1955
 
Pablo Picasso: Francov sen a lož, 1937
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.