2011
2010
2009
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG - Mytologická scéna
4. november 2008 - 5. júl 2009
 
Druhá ruská avantgarda
Nonkonformisti zo zbierky Bar-Gera

14. november 2008 - 22. február 2009
 
Mestské zásahy
4. december 2008 - 15. marec 2009
 
Eva Kmentová
18. december 2008 - 22. február 2009
 
Reštaurátor Franz Storno st.
13. marec 2009 - 17. máj 2009
 
OSEMDESIATE
Postmoderna v slovenskom výtvarnom umení 1985 – 1992

8. apríl 2009 - 30. august 2009
 
„Modernajsuj!“
20. máj 2009 - 21. jún 2009
 
Carte Futuriste / Futuristické kresby
100 rokov futurizmu

17. jún 2009 - 15. august 2009
 
Rudolf Uher – Sochy na papieri
9. júl 2009 - 16. august 2009
 
Mudroch & Mudroch
Neuskutočnený rozhovor

18. september 2009 - 8. november 2009
 
Bruselský sen
Československá účasť na svetovej výstave EXPO 58 v Bruseli a životný štýl 1. polovice 60. rokov

25. september 2009 - 15. november 2009
 
Juraj Bartoš
2. október 2009 - 22. november 2009
 
Šiesty zmysel divadla
Slovenská scénografia a divadelný plagát po roku 1989

22. október 2009 - 17. január 2010
 
Renesancia
Dejiny slovenského výtvarného umenia

18. december 2009 - 28. marec 2010
 
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
 
Majstrovské diela umenia 20. storočia zo zbierok SNG - L. M.
Vodné kasárne, 1. poschodie, rizalit
29. apríl 2004 - september 2004
 
Reštauroval: Miroslav Bezák
Kurátorka výstavy: Katarína Beňová


 
Ladislav Mednyánszky (1852–1919): Talianska horská krajina. 80. roky 19. storočia
Talianska horská krajina je ukážkou Mednyánszkeho krajinárskeho majstrovstva, kde sa inšpiroval pravdepodobne scenériou severného Talianska. Obraz bol dlhší čas ako priemerné dielo uložený v depozite SNG a následné zreštaurovanie mu prinavrátilo jeho kvalitu a ojedinelosť v rámci Mednyánszkeho oeuvre.
Súčasne boli reštaurované aj diela Nešťastie (1880–1855, rešt. Alena Kubová)| a Nad hrobom (1878, rešt. Mária Bidelnicová), umiestnené na výstave Ladislav Mednyánszky, ktoré SNG získala nákupom v roku 1970. Pôvodné plátna boli zrolované vo forme koberca. Po ich prvotnom zreštaurovaní a napnutí na nové plátno si ale naďalej vyžadovali odbornejšie ošetrenie, ku ktorému sa pristúpilo v priebehu rokov 2002–2003. Obe diela predstavujú osobitný tematický okruh, kde sa umelec vyrovnával s tematikou smrti, ktorá ho zasiahla aj v osobnom živote, keď zomrel jeden z jeho prvých priateľov. Priebeh reštaurátorskej práce všetkých troch diel zachytáva sprístupnená dokumentácia.


 
hore

 

 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.