2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
 
Julo Považan - Maľby a kresby
25. október 2003 - 31. január 2004
 
GOTIKA. Dejiny slovenského výtvarného umenia
21. november 2003 - 21. marec 2004
 
Obraz a tlač (Peter Kneubühler a umelci jeho tlačiarenskej dielne).
17. december 2003 - 29. február 2004
 
A Matter of Art - Súčasná švajčiarska architektúra
18. marec 2004 - 2. máj 2004
 
Zberatelia
7. apríl 2004 - 25. apríl 2004
 
Ladislav Mednyánszky
29. apríl 2004 - september 2004
 
Majstrovské diela umenia 20. storočia zo zbierok SNG - L. M.
29. apríl 2004 - september 2004
 
Adriena Šimotová - Tvár
7. máj 2004 - 27. jún 2004
 
Max Ernst - Knihy a grafiky
25. jún 2004 - 22. september 2004
 
Socha a objekt IX.
25. jún 2004 - 28. september 2004
 
INSITA 2004 - 7. ročník medzinárodného Trienále insitného umenia
27. jún 2004 - 3. október 2004
 
Elena Holéczyová - čipky
20. júl 2004 - 1. august 2004
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG. Jan Mertens ml., dielňa: Triptych Klaňania troch kráľov. 1520-1530
16. september 2004 - 31. máj 2005
 
Kamera scura & Kunst-Fu: SUPERSTART
20. september 2004 - 1. november 2004
 
FORMÁL 2. Mladý maďarský a slovenský dizajn
19. október 2004 - 28. november 2004
 
Miloš Dohnány a jeho tvorba
4. november 2004 - 31. január 2005
 
2003
2002
 
Juraj Bartoš
SNG Esterházyho palác, 3. posch., Nám. Ľ. Štúra 4, Bratislava
2. október 2009 - 22. november 2009
 
Kurátor výstavy: Aurel Hrabušický
 
Pozvánka na vernisáž výstavy - Juraj Bartoš | Juraj Bartoš / TS | Fotoreportáž - otvorenie výstavy Juraj Bartoš | Juraj Bartoš - výklad
 
Výstava a publikácia priblíži tvorbu jedného z najvýznamnejších súčasných fotografov-dokumentaristov na Slovensku. J. Bartoš v priebehu niekoľkých desaťročí fotografoval na kultúrnych podujatiach rôzneho druhu, prispieval do módnych časopisov, ale predovšetkým dokumentoval to, o čo pred rokom 1989 nebol v médiách záujem. Pohyboval sa takmer výlučne v exteriéroch, obzvlášť v mestskom prostredí a stal sa jedným z prvých skutočných dokumentaristov – nefotografoval totiž exkluzívne, vizuálne atraktívne situácie ako reportéri; systematicky sa venoval zberu fotografických svedectiev z vybraného prostredia, pravidelne sa opakujúcej udalosti. Jeho dokumentácia prerastá niekedy až do etnologicky alebo kultúrne antropologicky komplexnej fotografickej výpovede o danom prostredí a čase. Osobitú pozornosť venuje náhodným textovým a predmetným zhlukom, odhaľujúcim často paradoxné súvislosti. Najviac ho však zaujímajú anonymní ľudia z ulice – ako ľudské typy a konkrétni jedinci zároveň – v jeho podaní vznikajú okamžité a psychologicky portrétne štúdie ľudí stratených v dave.


 
hore

 
Juraj Bartoš - Čakajúci, 1985 - 1988
 
Juraj Bartoš - New York, 1984
 
Juraj Bartoš - New York, 1984
 
Juraj Bartoš - Prvomájová veselica. Bratislava, 1982 - 1989
 
Juraj Bartoš - Prvý máj, 1982 - 1989
 
Juraj Bartoš - Taliansko, 1983
 
Juraj Bartoš - Obchodná ulica. Bratislava, 1985 - 1988
 
Juraj Bartoš - Petržalka, po r. 2005
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.