2011
2010
2009
 
Reštaurované dielo zo zbierok SNG - Mytologická scéna
4. november 2008 - 5. júl 2009
 
Druhá ruská avantgarda
Nonkonformisti zo zbierky Bar-Gera

14. november 2008 - 22. február 2009
 
Mestské zásahy
4. december 2008 - 15. marec 2009
 
Eva Kmentová
18. december 2008 - 22. február 2009
 
Reštaurátor Franz Storno st.
13. marec 2009 - 17. máj 2009
 
OSEMDESIATE
Postmoderna v slovenskom výtvarnom umení 1985 – 1992

8. apríl 2009 - 30. august 2009
 
„Modernajsuj!“
20. máj 2009 - 21. jún 2009
 
Carte Futuriste / Futuristické kresby
100 rokov futurizmu

17. jún 2009 - 15. august 2009
 
Rudolf Uher – Sochy na papieri
9. júl 2009 - 16. august 2009
 
Mudroch & Mudroch
Neuskutočnený rozhovor

18. september 2009 - 8. november 2009
 
Bruselský sen
Československá účasť na svetovej výstave EXPO 58 v Bruseli a životný štýl 1. polovice 60. rokov

25. september 2009 - 15. november 2009
 
Juraj Bartoš
2. október 2009 - 22. november 2009
 
Šiesty zmysel divadla
Slovenská scénografia a divadelný plagát po roku 1989

22. október 2009 - 17. január 2010
 
Renesancia
Dejiny slovenského výtvarného umenia

18. december 2009 - 28. marec 2010
 
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
 
Neznámy sochár – Ukrižovaný Kristus
Nové reštaurované dielo zo zbierok SNG

SNG, Bratislava, Rázusovo nábrežie 2, Vodné kasárne, rizalit
august 2007 - december 2007
 
Kurátor: Katarína Chmelinová
 
Ukrižovanie Krista, ústredný výjav pašií, je jednou z najstarších a najrozšírenejších tém kresťanskej ikonografie. Už v priebehu 5. – 6. storočia sa sformovali dodnes používané tri základné typy zachytenia tejto biblickej scény. Podoba zachytená v rezbe zakúpenej Slovenskou národnou galériou v roku 2005 z Kremnice predstavuje mŕtveho Krista s hlavou sklonenou k pravému ramenu. Tento spôsob zobrazovania sa presadil až v priebehu 12. storočia, keď potlačil skoršie spodobenia živého Krista na kríži víťaziaceho nad smrťou (Christus triumphans). Pribitie tela na kríž tromi klincami, aké zaznamenáva aj nedávna akvizícia SNG, je od objavenia sa podôb mŕtveho Krista na kríži mladšie približne o jedno storočie.
Určenie autorstva pri tomto diele je veľmi komplikované. Rezba nebola signovaná, a hoci dnes už vieme mená niekoľkých tvorcov pôsobiacich na začiatku 18. storočia v Kremnici, charakter ich tvorby stále takmer nepoznáme. Naviac sa nedá ani vylúčiť možnosť importu.


Sondážny prieskum

Vyhodnotenie mikronábrusov polychrómie

Inkarnát z rany na ruke


Vlasy

 
hore

 
Neznámy sochár - Ukrižovaný Kristus
 
 

 

 

 

  © 2005 Slovenská národná galéria. Všetky práva vyhradené. Web satori.