Štatút sponzoringu SNG v Bratislave
A/ Postavenie a význam SNG
SNG v Bratislave je vrcholnou, štátnou, zberateľskou, vedecko-výskumnou, metodickou a kultúrno-výchovnou inštitúciou v oblasti galerijnej činnosti v Slovenskej republike.
Základným poslaním SNG je cieľavedome a systematicky zhromažďovať, odborne spracovávať, ochraňovať, dokumentovať, sprístupňovať a kultúrno-výchovne využívať diela zo všetkých oblastí výtvarného umenia domáceho i zahraničného pôvodu z jednotlivých historických období a v súčasnosti s prihliadnutím na diela národnej kultúry.
SNG zabezpečuje koordinačné, odborno-poradenské, metodické a informačné úlohy pre galérie v Slovenskej republike.
SNG je štátna príspevková organizácia, svojimi príjmami a výdavkami napojená na štátny rozpočet prostredníctvom kapitoly Ministerstva kultúry Slovenskej republiky, ktoré je jej zriaďovateľom. Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky garantuje a kontroluje jej činnosť.
SNG hospodári samostatne podľa schváleného rozpočtu, vo svojom mene nadobúda práva a zaväzuje sa.
SNG spravuje majetok, ktorý nadobudla vlastnou činnosťou a ktorý jej bol zverený na plnenie vymedzeného poslania a predmetu jej činnosti. Tento majetok vedie vo svojej účtovnej a operatívnej evidencii.
Štatutárnym orgánom Slovenskej národnej galérie je generálny riaditeľ, ktorého menuje a odvoláva minister kultúry Slovenskej republiky.
B/ Význam kultúrneho sponzoringu
SNG považuje svoju sponzoringovú politiku za súčasť komunikačných nástrojov a budovania vzťahov s verejnosťou.
Slovenská národná galéria uzatvára partnerstvo so sponzormi formou poskytovania služieb sponzorov (peňažných alebo vecných prostriedkov) a protislužieb zapojením sponzorov do komunikačného procesu SNG. SNG môže zastupovať aj sponzoringová agentúra, ktorá môže byť poradcom a sprostredkovateľom sponzoringovej činnosti medzi sponzormi a SNG. Spolupráca sa uskutočňuje na základe princípu vzájomnej výhodnosti vytváraných vzťahov.
Sponzorská politika SNG smeruje k tomu, aby sponzor SNG mal možnosť stabilizovať a zvyšovať stupeň známosti svojej značky, svojej spoločnosti vo vedomí verejnosti. Podporuje zlepšenie imidžu, jeho jednotlivých dimenzií, napomáha vytváraniu obrazu sponzora ako subjektu podporujúceho vrcholnú národnú kultúrnu ustanovizeň.
SNG umožňuje prostredníctvom svojho Klubu priateľov SNG udržiavať pozitívne kontakty s vybranými partnermi, obchodnými partnermi i s ostatnou verejnosťou, zúčastňujúcou sa na sponzoringových aktivitách v atraktívnom prostredí.
Sponzoringom je možné:
- podporiť celkovú činnosť SNG formou generálneho sponzoringu a mecénstva na obdobie jedného roka alebo dlhšie
- sponzorsky podporiť jednotlivé výstavné a programové projekty počas ich trvania
- podieľať sa na sponzorskej podpore časti projektov
- pomôcť budovať materiálno-technickú základňu SNG
- prispievať na štipendiá, študijné pobyty a vzdelávanie odbornej základne SNG
C/ Cieľové skupiny sponzoringových aktivít SNG
Cieľové skupiny sa vytvárajú na základe záujmu verejnosti o ponúkané oblasti sponzoringu, ďalej podľa zainteresovanosti médií, v televíznych vysielaniach, v tlačových správach, podľa cieľových skupín, ktorým sú jednotlivé aktivity venované.
Cieľovými skupinami sú predovšetkým:
- aktívni účastníci – osoby aktívne sa zúčastňujúce na rôznych sponzoringových podujatiach
- návštevníci – osoby pasívne sa zúčastňujúce na sponzoringových podujatiach
- diváci – sledujú podujatia sprostredkovane cez printové a elektronické médiá
D/ Komunikačný mix sponzoringu
SNG ponúka sponzorom na dosiahnutie efektívneho účinku u cieľových skupín tieto komunikačné opatrenia:
1. Reklama
- priama reklama v edičných výstupoch, tlačovinách, v katalógoch, ”programovníkoch”, skladačkách, galerijných novinách, na internetovej stránke a pod.
- uvádzanie sponzora v internej i externej reklame, na plagátoch, v televíznych, rozhlasových spotoch, v galérii sponzorov SNG a na všetkých jej pracoviskách (zámok Zvolen, kaštieľ Strážky, Vermesova vila v Dunajskej Strede, v Múzeu insitného umenia v Pezinku, v galérii Ľudovíta Fullu v Ružomberku)
2. Podpora predaja
- rozdávanie vizitiek, propagačných tlačovín a prezentácie na podujatiach organizovaných SNG
- postúpenie autorských práv na reprodukovanie umeleckých diel
- výhodný prenájom priestorov SNG na kultúrno-spoločenské účely sponzorov
- amfiteáter pre 300 ľudí v Bratislave
- kinosála pre 200 ľudí (prednášky, semináre, konferencie)
- stĺpová sieň Esterházyho paláca pre 250 ľudí (recepcie, plesy, castingy, rokovania, čaše vína)
- výstavné priestory – reprezentačné prijatia
- reprezentačné priestory zámku vo Zvolene
- reprezentačné priestory kaštieľa v Strážkach (semináre, školenia, kurzy, rokovania)
- Schaubmarov mlyn v Pezinku (s možnosťou ubytovania 8 osôb)
3. Vzťahy s verejnosťou (Public relations)
Tlačové konferencie, brífingy, pozývanie Top manažmentu sponzora na vernisáže a podujatia kultúrno – spoločenského charakteru. Okrem toho vybraným zástupcom sponzora SNG umožní:
- voľný vstup do všetkých priestorov SNG vrátane vysunutých pracovísk, prípadne aj s ich hosťami
- voľný vstup na všetky sprievodné podujatia na pôde SNG ako sú: komentované prehliadky, kurátorské prednášky, besedy, hudobné programy a filmové projekcie
- voľný vstup do Tvorivej dielne SNG v čase vyhradenom pre príslušné vekové kategórie
- bezplatné zasielanie informácií o výstavách a podujatiach SNG – “programovníka”
- pozvánky na všetky vernisáže a recepcie
- možnosť zúčastňovať sa zájazdov poriadaných Klubom priateľov SNG
- možnosť využívať ubytovacie kapacity v reprezentačných priestoroch SNG
- iné možnosti dohodnuté zmluvne
E/ Zmluvné vzťahy
Vzťahy medzi SNG a sponzorom sa vymedzujú zmluvne. Zmluvný vzťah je upravený zmluvou o sponzorstve, partnerstve, reklame a pod.
V Bratislave 1. septembra 2000 PhDr. Katarína Bajcurová, CSc.
Generálna riaditeľka SNG
hore
| |
|